2013. május 3., péntek

Gasztroblog: xxxx. bejegyzés

Ohó, csak nem megint egy kajás bejegyzés következik? De. Na jó, csak részben. Nagy részben.
El kell mondanom, hogy imádom az itteni reggeliket. Mi nem így reggelizünk otthon, de ebből esküszöm rendszer lesz. Sigvaldiék mindent kipakolnak az asztalra: barna kenyér, vaj, lekvár, sajt, kaviár (tubusos), joghurt és péksüti. Nem ritka ugyanis, hogy reggeli előtt valaki elkocsikázik a pékségbe és vesz pár zsömlét (ezek igazi telt, magos zsömik) és csokis-fahéjas vagy puncsos csigát. Ezek dagadt csigák, puhák és illatosak. Ahhhj... Négy felé kell felvágni, mert egy túl sok lenne egy embernek (én reggel megettem egy egészet pfff, de senki sem látta). Amit még meg kell jegyeznem, hogy nem teljesen magyarosan eszik ezeket a dolgokat. Pl. vajaskenyérre sajtot szeletelnek, majd rá barackdzsemet. Ez teljesen normális, nem csak ők csinálják, megkérdeztem. Zöldség semmi. Paradicsomot még nem láttam errefelé, de az ubi, saláta és importált paprika nagyon finom.
A "legérdekesebb" kaja egy felvágottféle. Képzeljetek el egy 10 centis torz tojásalakú, szürkés-barnás, kemény májkrém állagú húsfélét (?). Elméletileg minden benne van, amit kiszednek egy bárányból. A szaga meglehetősen kellemetlen - minden rosszindulat nélkül mondom - engem az otthoni kutyakonzervre emlékeztet. Gondoltam megkóstolom, pedig figyelmeztettek, hogy nem fogom szeretni. Hát ha ettetek már száraz macskatápot és a Millenáris parkban kapható halkaját is próbáltátok (jó muri amúgy, 50 Ft-ért etethettek félméteres pontyokat), akkor már tudjátok, hogy kb. milyen lehet. Nem túl jó. De minden tiszteletem az övék, ez egy hagyományos izlandi kaja, amit mindenki (a kicsik is) kétpofára zabál.

Még a kajáról jut eszembe: ma reggel elmentünk a pékségbe is. Ugyanis a gyógyszertár mellett van, én meg megvesztem egy doboz c-vitaminért. Otthon elég sokat szedek belőle, úgyhogy gondoltam beszerzem itt is. Pezsgőtablettát vettem, elég borsos áron. 1200 Ft volt, holott otthon a dm-ben 300 Ft... Na sebaj, mert érzem, ahogy az ereimben szétárad az immunerősítő. Amúgy nem mellékesen be lettem mutatva a gyógyszertáros néninek is. Itt mindenki ismer mindenkit o..O
Aztán a pékség is megvolt, megcsodáltam a csodásan csillogó mézes-vaníliás-csokis-fahéjas sütiket és egy puncsosat választottam. Amúgy érdekesek ezek a sütik, mert nem keményedik meg rajtuk a máz, sőt elárulom, ha beleharapsz, akkor lassan lecsurog. Most hogy ezeket leírtam, vissza kell tartanom magam, hogy ne egyem meg Daníel csokis csigáját. Tuti viszek haza. Meg kaviárt is tubusban... Isteni!
Ami nem tetszik ebben a kajálósdiban, az a pocsékolás. Akik ismernek, tudják, hogy emiatt kitépem a hajam. Itt pl. ha nem friss a kóla, akkor kiöntik. Vagy simán megy a szemétbe a 4 napos kenyér, holott az még bőven ehető. Vagy az egyszer beleharapott kaviáros szendvics... régi müzli. Mind a kukába! Iszonyú :( Bár lehet, hogy megint csak a csóró magyar énem kapcsol be ilyenkor, csakúgy, mint a villanykapcsolgatásnál.

A vacsi pedig megint tökéletes volt. Vegyes grillezett husik, kolompér (imádom ezt a szót :D ), zöldség és grillezett gomba sajttal. Épp tele vagyok ezekkel, de megint beindult a nyálelválasztásom. Bizony kivettem a munkából a részem rendesen (dehogyis) felvágtam az uborkát és rátettem a gombákra a sajtot.

Ma egyébként egyedül voltam Daníellel órákon át, de annyira összebarátkoztunk, hogy most nem tudom levakarni magamról. Gyurmáztunk, kergetőztünk meg ilyesmik. Már osztogatja nekem az ötösöket (FIVE!) és millió puszit meg ölelést és ezek keverékét kaptam csak úgy. Szóval minden oké.
Házimunkát is csináltam ma, mostam meg mostam, aztán teregettem és szárítógépeztem. Mindezt egyedül és magamtól. Szeretném, ha elégedettek lennének velem. Nem igazán van munkám... Habár most nagyon kómás vagyok, mert 9-től 4-ig gyerekeztem X..x

Aki ismeri Pingut, az tudja, hogy 3 napi Pinguzás után miért akarom majdnem kinyírni magam -..-

  
Már rééég nincs egyben szegény

Jó éjt mindenkinek! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése