2013. május 8., szerda

Kreatív nap

Szóval ma reggel elmentünk Selfossba, hogy megnézzük Þóra boltját. Nagyon kis helyes, fonalas-gombos boltot vezet, minden van benne, ami a kötéshez, horgoláshoz, varráshoz kellhet. Felsorolni lehetetlen, viszont tényleg olyan volt, mint egy cukorkabolt. Csomó bigyó, amit én nem tudnék mire használni, viszont jó őket nézni :D
Míg Benjamín a Mulant nézte a boltban, hárman elmentünk bevásárolni. Igazából nagy különbség nincs pl. egy Match és az itteni boltok között. Mondjuk kezembe akadt egy bárányfej, amit úgy csomagoltak, mint nálunk a csirkecombot. És persze a halas pult is igen eltérő a miénktől. Vettünk is - csak a kedvemért - szárított halat, ami szagra olyan, mint az ékszerteknősök legdrágább tápja... Sajnálom, de így van. Minden esetre meg fogom kóstolni, mert külföldön mindent meg kell! Bár a lovat még átgondolom.....
Aztán beültünk fagyizni egy benzinkúthoz, ott pedig megtaláltam egy bálnaleséssel foglalkozó cég kisfüzetét. Þóra meg is jegyezte (ismét), hogy a nyáron mind elmegyünk és megnézzük a bálnákat. Legyen úgy! És legyen szerencsénk! Amúgy jó kis füzet ez, benne van, hogy télen-nyáron mennyi esély van látni bizonyos állatokat. Mondjuk az ára elég durva, fejenként 16 ezer Forint. Hátha beveszik majd, hogy 15 éves vagyok, mert akkor féláron nyomulhatok :D Hátha, mert ez nagyon sok pénz.
Végezetül a legfontosabb!
Ki nem találjátok, mit találtam a turkálóban. Na jó, ez nem csak turkáló volt, hanem mindenféle használt cuccot lehet venni. Volt ruha, konyhai cuccok, tévé, könyvek, MINDEN. Érdekes élmény volt és találkoztam bevándorlókkal is (!). Méghozzá, ha jól szűrtem le Helga elbeszéléséből még múltkor, akkor thai hölgyek voltak. Amúgy mellékesen megjegyzem, hogy errefelé elég sok a bevándorló, a legtöbb lengyel és thai. Helga nem igazán kedveli őket, azt mesélte, hogy csúnyán viselkednek a munkahelyén. De az tuti, hogy a magyarokról jó véleménye lesz, senki se aggódjon :D

Este vendégek jönnek és részem lehet egy igazi kötögető partiban. Ez amolyan hagyomány itt, Þóra mesélte, hogy Izlandon sok nő ül össze és kötnek, horgolnak meg minden. Engem is szívesen látnak, de ha tudnák, hogy egy gombot se tudok felvarrni.....



Bolt (Ezt csak az utcán láttam és gondoltam lekapom. Mert vicces. Tényleg boltot jelent.)

Selfoss
Selfoss 2. (bizony nem hemzsegnek)
Még az érkezésem napján ide jöttünk Sigvaldival és kaptam egy kólát. Ez amolyan ici-pici mekipótlék,  kocsival lehet rendelni és most is sokan álltak sorba. Persze alig néztek hülyének... KFC-t és Subway-t viszont láttam.

Hotel





Ez a két kis sziget egy hatalmas troll nyomán maradt meg, amikor átkelt a folyón. Ezt nem én találtam ki.


Hazafelé csak hárman jöttünk busszal. A fiúk most ültek először fel rá, szóval izgi volt. Nekem is, mert át kellett szállni és erősen pánikoltam. De mindent megoldok!
Kedvenc oldalam a füzetkéből

Többek között ezeket a szép gombokat vettem a boltban.


És a lényeg! Átszámítva 1800 forintért vettem a turkálóban. Van rajta egy lyuk, szóval a mai varrókör főszereplője is egyben az én új, csodás, eredeti izlandi pulcsim! HÖH


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése